Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 roku w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
Zadania ogólne w pracy pedagoga szkolnego
1.Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych.
2.Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w szkole w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola, szkoły.
3.Udzielanie pomocy psychologiczno- pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb.
4. Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży.
5. Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów.
6. Inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.
7.Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów.
8.Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
9.Koordynowanie współpracy ze środowiskiem lokalnym.
10.Podejmowanie i wspieranie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły.
11.Planowanie i koordynowanie zadań realizowanych przez szkołę na rzecz uczniów, rodziców i nauczycieli w zakresie wyboru przez uczniów kierunku kształcenia i zawodu.
12. Działania na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej.
13.Współpraca z instytucjami pozaszkolnymi.
HARMONOGRAM PRACY ROK SZKOLNY 2023/24
LEKCJA | PONIEDZIAŁEK | WTOREK | ŚRODA | CZWARTEK | PIĄTEK |
7.30 -8.00 | Dyżur ranny -szafki | ||||
1 | Wspomaganie 3b | Wspomaganie 3b | Wspomaganie 2b | ——————— | Wspomaganie 3b |
2 | Wspomaganie 3b | Pedagog – wspomaganie w oddziale 0B | Wspomaganie 3b | Wspomaganie 3b | Pedagog |
3 | Pedagog – zajęcia z dziećmi —————————— Długa przerwa – Konsultacje indywidualne z uczniem | Pedagog – zajęcia z dziećmi | Pedagog – wspomaganie w ODDZIALE 0 A – zajęcia z dziećmi Dyżur – Łącznik | Pedagog – zajęcia z dziećmi Dyżur – Łącznik | Pedagog – Zajęcia indywidualne z uczniem – klasa 0B |
4 | Pedagog | Pedagog – zajęcia z dziećmi | Pedagog Dyżur – Łącznik | Pedagog – wspomaganie w oddziale 0B Dyżur – Łącznik | Pedagog |
5 | Rewalidacja | Pedagog | Pedagog – zajęcia – Terapia pedagogiczna Przerwa obiadowa Konsultacje indywidualne z uczniem | Rewalidacja | Pedagog – zajęcia korekcyjno – kompensacyjne 2A i B |
6 | Pedagog -zajęcia korekcyjno – kompensacyjne | Pedagog – BASEN | Pedagog – Terapia pedagogiczna, klasa IIIB | Pedagog | Pedagog –zajęcia z dziećmi – Terapia pedagogiczna -klasa 6A |
7 | Pedagog – BASEN KONSULTACJA – 8 GODZ. | Pedagog – Terapia pedagogiczna – Klasa 6B | |||
8 | Konsultacje |