Pedagog szkolny

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej  z dnia 9 sierpnia 2017 roku w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.

Zadania ogólne w pracy pedagoga szkolnego
1.Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych.

2.Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w szkole w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola, szkoły.

3.Udzielanie pomocy psychologiczno- pedagogicznej  w formach odpowiednich  do rozpoznanych potrzeb.

4. Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci   i młodzieży.

5. Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym   i pozaszkolnym uczniów.

6. Inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.

7.Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów.

8.Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.

9.Koordynowanie współpracy ze środowiskiem lokalnym.

10.Podejmowanie i wspieranie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły.

11.Planowanie i koordynowanie zadań realizowanych przez szkołę na rzecz uczniów, rodziców   i nauczycieli w zakresie wyboru przez uczniów kierunku kształcenia i zawodu.

12. Działania na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej.

13.Współpraca z instytucjami pozaszkolnymi.      

HARMONOGRAM PRACY ROK SZKOLNY 2023/24         

LEKCJAPONIEDZIAŁEKWTOREKŚRODACZWARTEKPIĄTEK
7.30 -8.00    Dyżur ranny -szafki
1Wspomaganie 3b Wspomaganie 3bWspomaganie  2b———————Wspomaganie 3b
2Wspomaganie 3bPedagog – wspomaganie w oddziale 0BWspomaganie 3bWspomaganie 3bPedagog
3Pedagog  – zajęcia z dziećmi —————————— Długa przerwa – Konsultacje indywidualne z uczniemPedagog  – zajęcia z dziećmi  Pedagog  – wspomaganie w ODDZIALE 0 A – zajęcia z dziećmi     Dyżur  – ŁącznikPedagog – zajęcia  z dziećmi         Dyżur  – ŁącznikPedagog – Zajęcia indywidualne z uczniem – klasa 0B
4PedagogPedagog  –  zajęcia z dziećmi  Pedagog   Dyżur  – ŁącznikPedagog  –  wspomaganie w oddziale 0B Dyżur – ŁącznikPedagog  
5Rewalidacja  PedagogPedagog   – zajęcia – Terapia pedagogiczna   Przerwa obiadowa Konsultacje indywidualne z uczniemRewalidacja Pedagog  – zajęcia korekcyjno – kompensacyjne 2A i B  
6Pedagog -zajęcia korekcyjno – kompensacyjne Pedagog – BASENPedagog   – Terapia  pedagogiczna, klasa IIIB   PedagogPedagog –zajęcia z dziećmi  – Terapia pedagogiczna -klasa  6A
7 Pedagog – BASEN   KONSULTACJA – 8 GODZ.Pedagog   – Terapia pedagogiczna  – Klasa 6B        
8 Konsultacje